הנסיגה בשיחות: איום איראני מפורש למתקפה ישראלית

שלמה ריזל No Comments on הנסיגה בשיחות: איום איראני מפורש למתקפה ישראלית

תחת הכותרת '"רק מהלך אחד שגוי!" מפרסם היום העיתון האיראני 'טהרן טיימס' היוצא לאור בשפה האנגלית מפת אזורים בישראל שיהיו נתונים תחת מתקפות הטילים האיראניות בתגובה לתקיפה ישראלית באיראן | האיום יוצא בעקבות הנסיגה במשא ומתן בווינה והקונספירציה האיראנית על תיאום עמדות מערבי במטרה לפגוע בהתקדמות שיחות הגרעין

הכור באיראן צילום: צילומסך YUOTUB אל גזירה
13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

בריטניה, צרפת וגרמניה פרסמו הלילה הצהרה משותפת בה הן מתריעות מהתקדמות תוכנית הגרעין האיראנית: "המשך ההסלמה הגרעינית של איראן פירושה כי אנו מתקרבים במהירות לסוף הדרך, הדלת הדיפלומטית פתוחה בפני איראן לחתום כעת על עסקה, איראן צריכה לבחור בין קריסת המגעים לבין עסקה מקיפה והוגנת".

בעקבות כך, תחת הכותרת '"רק מהלך אחד שגוי!" מפרסם היום העיתון האיראני 'טהרן טיימס' המפורסם בשפה האנגלית מפת אזורים בישראל שיהיו נתונים תחת מתקפות הטילים האיראניות בתגובה לתקיפה ישראלית באיראן.

בין האזורים המאוימים גם נקודות ציון ברצועת עזה וביהודה ושומרון מה שמעורר את החשד האם מדובר במטרות בהתיישבות היהודית ביו"ש או בבורות הגורמים האיראנים העומדי מאחורי פרסום מאיים זה.

ואכן הבוקר נכתב בעיתון הפרו-איראני, "טהרן טיימס" המתפרסם בשפה האנגלית ידיעה תוקפנית כלפי שיחות הגרעין: "עד יום ראשון הייתה תחושה של אופטימיות לגבי התקדמות אפשרית בשיחות בווינה". אבל לדברי כתב העיתון האופטימיות הפכה עד מהרה לפסימיות בזכות "עמדה מערבית קשוחה יותר" שהציגה איומים ותקיפות נגד איראן.

כזכור, השלישייה האירופית בווינה – צרפת, גרמניה ובריטניה (E3) – הוציאה הצהרה ביום שני המאשימה את איראן בחוסר התקדמות בשיחות: "נכון לרגע זה, עדיין לא היינו מסוגלים להגיע למשא ומתן אמיתי", אמרו גורמים ב-E3. "אנחנו מפסידים זמן יקר בהתמודדות עמדות איראניות חדשות שאינן עולות בקנה אחד עם JCPOA או משהו מעבר לזה."

מתוך העיתון האיראני teheran times 15.12.21

לדברי האיראנים ההצהרה באה לאחר תיאום בין ה-E3 לצוות המשא ומתן האמריקני שהובל על ידי שליח איראן רוברט מאלי וחשף מאחורי הקלעים בין צוותי המשא ומתן המערביים המנסים לדברי האיראנים לטרפד את ההידברות ולגשת לעימות צבאי.

לפי הקונספירציה שהעיתון האיראני טווה, נשמע כאילו נערכת קנוניה כנגד האיראנים שבאים בידיים נקיות: "למרות שהאירופים מכירים בהתקדמות השיחות הם ממשיכים קדימה במדיניות שלהם לשחק משחק אשמה נגד איראן על מנת לחלץ עוד ויתורים בשולחן המשא ומתן" נכתב בכותר הראשית של "טהרן טיימס".

בינתיים, שר הביטחון הישראלי נפגש עם מקביליו בוושינגטון. במקביל לאיומים צבאיים נגד איראן שמתפרסמים בתקשורת כמעט על בסיס יומיומי על היערכות צה"ל ונכונותו למתקפה באיראן בשיתוף האמריקנים או בגיבוי שלהם.

כזכור, שרי החוץ של ישראל ובריטניה פרסמו מאמר משותף בו הם התחייבו לעבוד יחד כדי למנוע את איראן מהשגת נשק גרעיני מה שמחזק את הנרטיב האיראני שמנסה לדהור לפצצה תוך כדי מיסמוס דרישת צוותי המשא ומתן בווינה.

בימים האחרונים פרסמו גורמים זרים על סדרת פעולות ותקיפות צבאיות שישראל ביצעה כלפי מטרות סוריות מרוחקות וביכולות ביצוע של חיל האוויר שהראה יכולת תמרון צבאי ביעדים מרוחקים כמו איראן. גם דבר זה מערער את היציבות  האיראנית ומוביל אותם לאיומים אלו.



0 תגובות